Stabilitet efterfrågas

Jag är inte stabil.
Vet ni varför jag inte är stabil?
För jag somnade fem minuter efter jag satt mig på bussen idag på morgonen, klockan 7.
Jag började asgarva när jag satt i soffan och hörde pappa öppna en schampooflaska i duschen. Jag sa för mig själv: "Pappa duschar högt", och sen kunde jag inte sluta sitta och skratta ensam i soffan.
Jag dricker mängder med kaffe och te. Inte sjukliga mängder, men mängder.
Jag hade planerat värsta mysiga julen, men saker man kan hitta på. När jag gjorde det var det för tidigt att börja, och nu börjar det tryta med tid istället. Men så är det väl alltid?

Saker jag vill göra:
  • Baka julgodis och bröd(-bullar)
  • Julpynta (dock måste jag städa först, usch). Kanske kan jag göra en deal med Thom: han städar mitt rum så lovar jag att julpynta hans jättefint, och eventuellt slå in hans julklappar (för han suger på det).
  • Ha en baka-pepparkakor-och-dricka-glögg-dag och slå-in-julklappar-dag, till exempel med flickorna i Te06B

Det kanske inte var mer jag hade i åtanke, men detta räcker absolut. Jag ska ta och baka pizzabullar någon dag - det är jobbigt, men det är sjukligt gott.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Tösen, du ska absolut inte tycka att du är knas eller ostabil p.g.a. "pappa duschar högt" skämtet, för jag satt och fnissade ganska mycket när jag läste det. =)Och isånna fall är jag åxå ostabil och lite smått knasig. Men det kan vi vara va? Knasiga alltså? ;) "De tycker hon är störd när hon skriver dikter om allting som hon har för sig."

2008-12-11 @ 20:46:02
URL: http://ninnitour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0