Punkpopreggaedrömmar

Såhär på hösten när mörkret kommer tidigare och tidigare börjar jag längta efter sommarens festivaler då man kan festa hela natten lång. Festivalerna börjar redan förbereda sig för den kommande sommaren, men själv oroar jag mig hur jag ska hinna med allt!
Det blir mitt sista sommarlov. Eller egentligen var sommaren som gått den sista, men ändå. Jag måstemåstemåste ha ett bra jobb i sommar, men hur ska jag då hinna med alla dessa festivaler?
Jag vill gå på Hultan, Öland Roots, Uppsala reggae festival, Emmaboda, samt många fler. Men hur!?

Så! Varför inte bara ha en festival med allt som behövs? Man kan ta lite från varje och kalla den Lisafestivalen eftersom den skulle innehålla allting jag söker. Där ska finnas:
  • Olika sorters band (NOFX, Markus Krunegård, Navid Modiri och gudarna, och annan mångfald)
  • Billigt öltält och billig biljett
  • Öland roots Krubb a dub-mat
  • Rassles sköna människor
  • Närhet till dusch (ev pool, sjö, hav), toalett och affär
  • Den ska vara liten och mysig
  • Lätt att ta sig till
Det finns säkert mycket mer man önskar sig, men där var en del av det. Man kan sammanfatta det som en Öland roots (liten, god mat, chilltält), fast med skönare människor, även andra sorters musik och så ska den inte vara så jävla svår att ta sig till!


En annan sak att berätta är att idag fixade jag gröna slingor, wihoo!
Lägger in bild på det senare tror jag :)


Kommentarer
Postat av: Martin

Hultsfred!



Skönt folk, bred musik och lätt att ta sig till :D

Btw.. jag jobbade hela sommare och åkte ändå på Hultsfred, Peace & Love, Arvika och Way Out West ;) Gäller bara till att hitta rätt jobb med rätt arbetsgivare. Lycka till :)

2008-10-08 @ 23:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0