Allgunnen

Förra veckan var jag och hälsade på i vårt (mormor och morfars) hus i Allgunnen. Det är ett litet litet ställe utanför Högsby. Det funkar som en sommarstuga, då det är min mormors föräldrars gamla hus och är jättefint! Anledningen till att jag skriver om det först nu är för att jag inte haft tillgång till kameran innan.


Vi gav oss ut i skogen i jakt på svamp men det var ont om det och jag började plocka blåbär istället. Härlig frukost dagen efter!

Mamma och jag gick på skattjakt i huset då mormor tyckte vi kunde ta hem lite saker om vi ville ha nåt. Jag snodde åt mig ett par glas med frukter på för den älskade jag när jag var liten och mormor och morfar fortfarande hade sommarstuga i Ragnabo. Finns matchande kanna också, wihoo! Även lite annan fin skit föll mig i smaken.

Mamma och jag gillade resväskan! Och den lilla handväskan var också söt. Och jag vet att jag har en röd lampa, men kanske en till i exempelvis ett framtida kök?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0