Musikhjälpen

Det är ca fem timmar till årets Musikhjälpen startar och jag tycker det ska bli jättekul! Om du missat denna händelse kan jag berätta att tre "kändisar" blir inlåsta i en glasbur, i år i Göteborg, mellan 14-20 december. Där kommer de sända önskade låtar dygnet runt och de får inte äta mer än de behöver, medan de samlar in pengar till att minska spridningen av malaria. Man får alltså önska en låt för 50 kr, där pengarna går till radiohjälpen.
Men det kommer inte bara spelas önskemusik utan det kommer dit gäster och annat trevligt! Detta kommer sändas på P3 och SVT2. Lite roligare på tv då man får se dem också.

Förra året hann jag inte eftersom man smsar in och jag hade inte fyllt på pengar på kontantkortet så jag hade inte 50 kr, men i år ska jag så fort jag vet vilken låt jag ska önska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0