Allmän provokation

Då var sportlovet över. Min kropp har visserligen redan tagit studenten, jag är redan där, och jag behöver det för annars dör jag.

Och som vanligt var P4 på när vi åt middag idag och som vanligt var det finska nyheter efter klarspråk (nyheter på ett litet enklare sätt ni vet, haha) och jag höll på att bryta ihop. När undersökte SR senast intresset för nyheter på finska? Var det inte på 70-talet det kom hit finnar och var inte det längesen? Var det inte på 90-talet det kom en hel massa andra utlänningar som inte var finska? Sänder vi bosniska nyheter?

Visserligen kan jag välja att bara stänga av radion eller byta kanal, men jag tycker ändå att antingen sänder de nyheter på alla språk, eller bara svenska (engelska kanske?). Jag menar om så många finnar vill höra nyheter på finska så finns ju alltid internet.

Kommentarer
Postat av: lisa j

på antingen p1 eller p2 (jag minns inte riktigt) sänds nyheter på minioritets-språk! men varför de sänder nyheter på finska på p4 vet jag ej, det borde vara på minioritets-kanalen!

http://www.sr.se/cgi-bin/p2/tabla/p2riks/index.asp



rätt ska vara rätt :D

2009-02-23 @ 22:33:45
URL: http://signerataugusta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0