Om sakernas tillstånd...

"För det första är jag redan gift. För det andra kan man omöjligt vilja gifta sig med mig om man inte känner mig."

Jag har kollat på den lilla filmen "Om sakernas tillstånd", som handlar om bandet Svenska Akademien. Jag har haft den ett tag men aldrig tagit mig tid innan, och nu sitter det en familj på nedervåningen klistrade framför någon fotboll jag inte lägger mig i. Jag har väl också delvis tänkt att den skulle vara som t ex Timbuktus film med lite kul klipp om Childman och hans kortnummer, men Om sakernas tillstånd var så mycket bättre än så. Citatet ovan är iallafall en kommentar från Sture, han som jag var lite förälskad i innan. Men nej, jag ville inte gifta mig med honom, haha.

Min slutsats är att Akademien är ett jäkligt komplicerat band. De verkar ha så rätt på alla områden, vad gäller materialism och liknande, men samtidigt är det jäkligt svårt att leva upp till allt. De snackar om att utsidan inte spelar någon roll överhuvudtaget men samtidigt skulle jag nog säga att de har ett typiskt utseende för deras musik, så nån slags planering vad gäller kläder har de ju. Men de är så jäkla coola när Titti snackar om att hon skiter i om hon svettas som ett as på scen för hon vill bara ha roligt. Akademien är så kluriga att jag var tvungen att pausa mitt i och skriva ner detta.
De har så mycket vettigt att säga och jag ser helt klart upp till dem. Om jag såg någon av dem på t ex stan skulle jag så himla gärna berätta för dem hur duktiga de är, men det vill de ju inte heller. De vill inte ha kändisskap, det blir en jäkla paradox. Tänkvärt är vad det är! Önskar de kunde skriva en bok, jag skulle mala igenom den direkt.

Tänk om livet vore ett montage
En bättre värld av Svenska Akademien
Som soundtrack
Sopbergen, konsumtion, allt, blir bättre
Så härligt det hade varit
Om det hade varit så lätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0