Sommarbestyr

Jag sitter i soffan och inser att klockan är tolv. Jag har redan bakat rabarberkaka och har just nu bröd i ugnen. Klockan är bara tolv och vad ska jag göra resten av dagen? Jag måste lämna böcker på biblioteket och jag har skjutit upp det hela veckan i väntan på att få gå dit i lite fint väder. Lönlöst, jag gör det på måndag.

Så vad ska jag göra resten av dagen? Jag har en lista med saker jag kan göra i sommar, i brist på jobb (även om jag har två på gång!). Listan består av punkter som:
  • Fixa loppis eller sälja via Tradera
  • Göra rabarbersaft (KLAR!) Men kanske rabarbermarmelad?
  • Slå in tidskriftssamlarna med presentpapper och ordna tidningarna i dem
  • Göra om de Photoshop-övningar jag hade i en kurs i höstas
  • Lära mig mer PHP (det är nyttigt, men det tar emot!)
  • Formatera min dator
  • Samla ihop lite bilder att framkalla, och sedan sätta i album
  • Brodera klart min duk
Ja, där är en del av det iallafall. Så att jag slipper gå rastlös. Imorgon åker vi till Allgunnen och klipper gräs och har oss. Så nu får fasen solen dyka upp lite grann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0