Öland Roots 2008

Vi fortsätter minnas festival. Höhö. Mitt andra "riktiga" festivalbesök var på Öland Roots 2008. Däremellan hann jag besöka West Coast Riot (2008) också men hur mycket jag än letar hittar jag inte bilderna! Och det är ju synd... Där såg jag NOFX och var euforisk. Smsade med han som inte vågade träffa mig. Nu åker jag förbi det gamla festivalområdet varje gång jag ska till stan. Det är fint.

Iallafall: Vi var även detta Roots-år fyra tjejer i ett tält + några vänner runtom oss. Vi rökte vattenpipa hela helgen så har typ tusen såna bilder:

Men vi gjorde annat också. Förstås. Lyssnade på fin musik och stod längst fram på spelningen med Navid Modiri och Gudarna. Ninni och jag träffade Navid strax innan spelningen och fotade oss med honom. Jag var inte sur, bara koncentrerad på att ta ett bra kort liksom, haha.
Sista natten spelades musik nere på stranden och där dansade vi till det blev morgon. Fast de sista timmarna stod vi nog bara trötta och gungade fram och tillbaka. Vid nio-tiden på söndagsmorgonen hade vi packat ihop våra grejer och släpat oss till parkeringen. Där blev vi hämtade och somnade så fort vi satt oss i bilen.
Jag kom hem, duschade, åt och drog till jobbet. Vid tolv, och fyra timmar framåt, skulle jag sälja kaffe och kakor till pensionärer men jag var yr och mina öron trodde att jag hörde musik när det i själva verket var tyst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0