Podcast podcast podcast

Det stora problem jag har för tillfället är: Hur ska jag hinna lyssna på alla poddar?
Jag har himla många podcasts på lager och för att få någon struktur tänkte jag tipsa om dem här också!

  • Tankesmedjan i P3
    Sveriges enda satirprogram med Simon Svensson, Jonatan Unge, Sara Hansson, Liv Strömquist med fler. Älskar hur jag kan skratta gott och lära mig om politik på samma gång. Sänds en timme i radio varje vardag, så en podd är ca 30 min.
  • Filip och Fredriks podcast
    Ligger så himla mycket efter i den här men ska göra mitt bästa för att komma ifatt! Filip och Fredrik pratar om lite allt möjligt, lite aktuella ämnen sådär. Väldigt mycket "två sköna snubbar" men rätt intressant.
  • Till slut kommer någon att skratta (TSKNAS)
    Detta är min favorit. Petter Bristav, Soran Ismail och Aron Flam spelar varje vecka in ett avsnitt tillsammans med en gäst. Jag kan inte lyssna på denna på buss eller tåg för folk tittar så konstigt på mig när jag sitter och gapskrattar!
  • Betnér på Bandit
    Magnus Betnér som snackar aktuella ämnen med eventuella gäster. Det är dock sommaruppehåll men misströsta icke - lyssna istället på Betnér, Sandklef, Krohnman
Ja, det där var väl de jag ägnar mest tid åt. Men dög inte de så finns också P3-program som Mammas nya kille, P3 Spel, Verkligheten i P3 och Humorhimlens poddshower. Och glöm för all del inte de gamla humorprogrammen Hej Domstol och Pang Prego! Och Funkytown och Josefinito Show!

När jag har tid ska jag också börja lyssna på The Ricky Gervais Guide to... och My Favorite Stranger. Och så kommer det väl snart Sommarpratare också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0