Öland Roots 2007

Blev sådär härligt festivalpepp och snart är sommaren här. För att drömma mig bort till sådant som inte är så långt bort tänkte jag att jag kanske ska skriva om mina bästa festivalminnen. Börjar med ett här iallafall, så får vi se hur det blir sen.

Och då känns ju vettigt att börja berätta om min första festival. Öland Roots 2007. Jag var där bara 2 av 3 dagar men det var fint ändå. Vi var fyra tjejer i ett tält men jag umgås i stort sett bara med en av dem idag. Johanna och jag såg ut så här när vi var 17:
Det slår mig att vi inte kände varann jättebra på den här tiden. Tur att vi gör det nu.

Så vad gjorde jag denna helg? Mycket, men nånting jag minns väl är hur vi dansade till svensk reggae utanför ett tält en hel natt. När solen började gå upp satt vi vid bajamajorna och pratade med pojkar som gick på samma skola som vi.
Och så kom han förbi förstås. Jag frågade om jag fick en kram och han sa självklart och så babblade jag så som jag alltid gör. Klockan fem på morgonen.

Kvällen efter köpte jag en jävla mössa och lyssnade på Svenska Akademien. Jag stod bredvid en kille som var lika kort som jag och vi såg ingenting. Vi skapade låten "För kort för festival". Senare visade det sig att denna kille var journalist och hade ett förflutet som fotbollsspelare i Italien. Jag läste hans bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0