Ur En midsommarnatts mardröm

Ska vara jobbig och publicera ett utdrag från vad jag skrivit i helgen. Har insett att det är livsviktig terapi att skriva utförligt, kanske kan jag gå vidare när jag är klar. Here it goes...

”Glad midsommar! Är det fest?”

”Det är fest, jag sjunger Håkan Hellström”

”Är du i stan? Får jag komma bort?”

Hon fick komma bort till honom. Han var bara en bit därifrån på fest hos en vän. Hon tog sig ut från lägenheten som gav henne cellskräck. Hon frågade om någon ville följa med men hon skulle få gå själv. Jordgubbsvinet var slut men hon ville inte komma tomhänt, så hon tog med den flaska vin hon egentligen tänkt dricka upp. Hon gick ut på vägen, som nu skilde dem åt, och började gå åt hans håll. Klockan var mycket och hon trodde aldrig hon skulle komma fram. Det kändes som alla de gånger hon gick på hans gata, alla de gånger en för lång gata funnits mellan dem. Så hon började springa. Hon var full och hon började springa och hon blev aldrig trött. Hon stannade inte förrän hon kom fram till en gräsplätt. Hon visste inte vart hon skulle ta vägen nu så hon ringde till hans mobil.

Inget svar. Testar igen. Svar:

”Jaaa jag har lurat mig själv! För många gånger nu!! Jag trodde…”

”Hallå!? Vart är du? Kan du gå ut och möta mig?”

”Du måste va sjuuuuk”

”Hallå?”

”Ja jag går ut!”

(...)

Hon bet på toppen av vinflaskan som hon höll mellan deras kroppar. Så att han inte skulle komma närmare. De satte sig på trappan utanför huset där festen var. De skakade de av kyla men de ville inte gå in. De ville vara ensamma. Hon spelade musik från sin mobil. Berättade att hennes ringsignal har hans namn i låtnamnet. Han var fullare än hon nånsin sett honom och han skakade på huvudet.

”Nejnejnej”, sa han. Och: ”Får jag en kyss?”

”Sen”, svarade hon i hopp om att han skulle glömma det eller överraska henne. Om han kysste henne snabbt skulle hon inte hinna säga nej, hon önskade att han skulle göra det.

”Vad gör du här?”, frågade han.

”Jag ville bara träffa dig”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0