Utkast från oktober

Ikväll sitter jag ensam på mitt rum och tittar på fransk film. Le hérisson. Men mitt i den började jag läsa sådant jag skrev för längesen och jag tänkte att det är ändå så pass länge nu att jag borde publicera. So here it comes.

Igår lurade jag dig att skriva
"Nu blir jag säkert kär i dig"
Fast egentligen pratade vi om Den svenska björnstammen
Jag önskade att jag vågat skriva att jag redan är det i dig
Eller inte redan, fortfarande

Ikväll var jag med min mamma och morfar i stan
Längtade bort
Låtsades att jag kommenterade allt för dig
Varenda liten skitsak ville jag berätta
Men sen var vi hos mormor och mina tankar var istället
1, 2, 3, 4, klick, nacknack
Så lät hennes dropp
Om och om igen fyllde det min hjärna istället
Och de där skitsakerna kändes ännu mindre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0