Det är inte så flashigt

Alltså det här med att Emmabodafestivalen är som en modevisning fattar jag inte. Det här snacket om att där bara är massa hipsters, varifrån kommer den fördomen? Eller inte fördom kanske, de som säger det är ju såna som varit där. Jag har varit där två gånger (och peppar tredje besöket!) och känner inte alls så. Tycker att folk ser ut som på alla andra festivaler; man tar på sig vad man orkar och orkar man inte så är det okej.
Tror att många inte vill åka till Emmaboda på grund av den grejen men det är verkligen inget jag tänkt på i alla fall. Som alla andra festivaler så är Emmaboda också rätt skabbig...
Så här har jag sett ut där på mina besök:

2008 satt jag i Emmabodastan med NOFX-tröja, äckligt hår och inget smink. Hade även hamburgerflottiga, rosalila strumpbyxor.
I somras, 2010 alltså, hade jag också äckligt hår. HM-tröja o blommig kjol. Sår på näsan efter att ha blivit fimpad på och linda runt benet efter mystisk skada. Accesoar: Gandalf-käpp (att stöjda mig på istället för mitt onda knä).
Hatar för övrigt den bilden lite grann. Men publicerar ändå. Ser så konstigt tjock ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0