Ögonblick av det senaste året

Jag tänkte på bilder som jag tagit som jag gillar. Jag gick igenom min mapp som sträcker sig nästan exakt ett år bakåt i tiden och fastnade för dessa...
I julas då jag fyllde fönstret av diverse grejer och tittade på jorden långt borta. Som jag gör nu igen. Jag låg i sängen och tittade på tv-serier och kände rastlöshet. Som jag gör nu igen.
Söndagen innan Luciadagen då jag och Fia gick längs ett kallt Norrköping för att ta oss till bussen som skulle ta oss till ett lika kallt Kalmar. Bilar bildade ett luciatåg och spårvagnarna hade tomteluva. Jag undrade "har de det i Göteborg också?" men chansen var inte så stor men jag tyckte den staden var bättre ändå.
Så i mars flyttade jag dit och detta är första bilden mamma tog på mitt nya rum. Trötta som få tog vi oss till hotellet nere i hamnen och åt på restaurangen. Försökte se älven men det var för mörkt. Vi köpte chips och cola nere i den lilla affären och såg melodifestivalen och jag låg helt utslagen på pappas säng innan han körde hem mig till min nya.
Sedan tänker jag på alla dagar och kvällar med knäppekatten. Popsie var den gosigaste katten jag träffat och trots att jag är glad att alla mina kläder inte täcks av ett lager hår så saknar jag henne.
När våren kom gick jag på upptäcksfärd i min del av stan och jag hittade ett berg med utsikt över staden. Jag satt på en sten och lyssnade på podcast samtidigt som jag fotade kranen och Älvsborgsbron. Men jag har inte vart där sen dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0