160 slag i minuten till skallret av glasrutor

Jag minns att jag hade en tanke idag på jobbet som jag tyckte var så himla bra. Min hjärna formulerade den i skriftform men jag hade inte möjlighet att skriva ner den så den är väl borta för alltid. Precis som alla de tankar jag tänker precis innan jag somnar men inte skriver ner för jag tänker att "klart jag minns det här sen", men det gör jag aldrig. Ibland måste jag offra litelite sömn för att komma ett steg längre i min tankeverksamhet men ofta tycker jag väldigt mycket om sömn också.

Jag har ägnat den här veckan åt att försöka formulera mig bättre. Efter jobbet har jag öppnat det där jävla dokumentet som jag älskar men också hatar lite grann. Jag har läst 1Q84 och jag har läst dokumentet och utvecklat mina gamla tankar och mina gamla ord. Och jag vet inte varför jag skriver om det här och nu, men det var det jag råkade tänka på.

Imorgon är det fredag och det är skönt och jag försöker vara chill. Mickan kommer hit på lördag och det ska bli himla kul för hon har aldrig vart hos mig (och jag har aldrig vart hos henne). Och nu blir det äntligen av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0