Kom ihåg kom ihåg

Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om hur jag suttit och finslipat på texten här under i en vecka. Lagt till och tagit bort. Flyttat om ord på mobilen på vagnen hem från jobbet och letat efter de bästa orden. Men kanske kan texten tala för sig själv.



Det var som att vi visste att
Det är nåt fint på gång
På dansgolv i januari
Stod på spårvagsnhållplatsen och upprepade ditt namn
I mitt huvud
Kom ihåg kom ihåg

Mars skulle stanna men tiden gick
Låt april passera fort nu
Tiden går så långsamt när det är tråkigt men
I maj är det kanske vår på riktigt
Kom ihåg

Hästpojken i öronen på vägen hem
På spårvagnen varje kväll
Jag tänker på
Danska vägen ligger där den gör
Där skiner solen och jag ler när jag går
Kom ihåg

För jag är på andra sidan stan nu
Med flera länder emellan oss
Kom ihåg att
Inte glömma
Du åker iväg men jag håller dig kvar
Här hos mig
Du är redan så nära

Jag går upp i tornet vi pekade på när solen gick upp
Kvinna vid havet som blivit till sten
Vi väntar tillsammans
Kom ihåg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0