Nödvändig censur kills my darlings

En vecka av dumheter
En hel natt
Krossad inombords
Bara dissad gång på gång
Kanske till min fördel men
Jag fattar aldrig grejen

Utan mobiltelefon
Några nummer på armarna
Nerkluddade in case of emergency
En veckas emergency
"Om jag kommer bort mig, ring..."

En mäktig Alla vill till himlen
Och Fan Fan Fan i vassen
Under Halt här får ingen passera
På en stor svart scen
Fick mina problem vila några minuter

Sprang med- och motströms
Under discokulan högt upp i träden
Trött i kroppen
Tröttare i hjärnan
Och jag märkte inte soluppgången

Nånstans där blev allt för mycket
Kanske var det ett förfallet tält
Som inte var mitt
Kanske var det
"Du ser ut att behöva en kram"
Det behövde jag och jag fick det
Av folk som såg mig, flera minuter flera gånger om
Och en deppig dans halv fyra på morgonen

Det var droppen mellan tälten
Och jag får vara tacksam
För att jag ringde rätt person
När jag gav upp hoppet om allt

Mitt liv hade kunnat sluta där
Mellan två stängda tält
Hade varit en plats att dö på


Thåström

Diskokula högt upp i träden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0