Du kanske springer över bron

Du kanske springer över bron

Det kanske regnar

För bättre effekt

Och du ringer mig och säger att du kanske hoppar nu

Egentligen skulle du inte ringa men

Nu har du kanske ingen chans att berätta det för mig

Någon annan gång

Egentligen vågade du inte ringa men

Det är sista chansen nu

Allt eller inget

Leva eller dö

Du kanske står precis bredvid en kyrka

För det är så jag tänker mig det

Som natten då Mattisborgen krossades

 

Jag säger

Snälla gör det inte

För det är det enda jag kan komma på

Gör det inte lämna mig inte ensam

I denna värld

 

Du kanske säger att du inte gör det trots allt

Du kanske bara ville ha en anledning att ringa

Och jag tror på vartenda ord du säger

Hela tiden

Och jag vet att detta inte är din grej

Egentligen

Men det är så här jag tänker mig det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0