Vinterminnen

Snön påminner mig om alla vintrar
Det är bitterljuva tankar om
Snötäckta berg och morgonsol i Småland och Västra Götaland
Jag pekade på Ramberget men tog mig aldrig upp
Första gbg-vintern men inte sista

Jag tänker på Brunnsparken i mörkret
Gick fram och tillbaka innan jag lärde mig hitta
Och då jag snubblade i Örgryte och i Vasa under samma kväll
Jag går så försiktigt nu
I samma skor, som mormor skulle köpa till mig
Min hud var så torr och ibland kan jag känna lukten
Av den lila vätska som gjorde händerna bruna

Senast jag åkte skridskor var på Öland
Jag kunde se bron från mitt fönster om jag ansträngde mig
Nästan detsamma gäller nu
Jag bytte Ölandsbron till Älvsborgsbron
Och kanske åker jag skridskor på Heden i år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0