Januariögonblick

Badkaret står i trapphuset och badrummet har inget golv. Och jag orkar inte tänka och mina ögonlock är tunga. Och jag har sett klart alla avsnitt av New Girl och jag lyssnar på She & Him och önskar att jag var Zooey Deschanel. Och imorgon är veckans tråkigaste dag men på fredag kommer Johanna och henne vill jag krama hårt, och jag hoppas att januarigöteborg blir lite mindre sovjet då.

Jag sov halva helgen som var och den andra halvan levde jag i dimmig ultrarapid. Och jag drack upp den sista julmusten och nu väntar jag på påskmust, och imorgon kanske kocken på jobbet steker en raggmunk i pizza-storlek till mig.

En plansch ramlade ner från väggen förra veckan och den ligger fortfarande på golvet för jag orkar inte sätta upp den på väggen igen. Det är som att mina krafter är begränsade under vintern, jag har ingen energi att slösa bort för den jag har måste användas till att överleva. Som att jag laddade min energi-reserv en vecka innan jag orkade betala räkningar och vattna mina blommor. Men vi överlever, både jag och blommorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0