and just like James I'll be drinking irish tonight

Jag ville skriva nåt om hösten. Om hur det kändes som nån höst för längesen idag när jag gick bland löv och lyssnade på Against me!'s gamla låt Pints of Guinness makes you strong. Det är en låt som aldrig blir dålig. Och jag tänkte på marknadsdagar i byn - hur jag alltid byter till vinterjacka den dagen, den där sista fredagen i oktober som jag inte kommer spendera där i år.

Alla morgonar är så kalla nu. Jag tittar ut på en svart kyrkogård klockan sju på morgonen och saknar tiden då jag fick sova ut. Då jag var vaken på natten och sov på dagen. Egentligen är jag mycket bättre på det. Vill bara ligga under täcket mest hela tiden men istället sysselsätter jag mig med tusen andra saker nu. Jag tvättar, diskar, städar, färgar hår, läser, skriver hundra olika saker samtidigt, tänker på helg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0