Varje ord blir en bomb

Herregud det luktade
Sommarblommor vid spårvagnsspåren
Och vinteratmosfär vid busskuren

Jag tänkte på du vet den där natten
Eller kanske morgonen
Igen
Du vet när vi stod här i en evighet
Och pratade så fort vi nånsin kunde
Och jag vet inte vad mer jag kan säga om den
Men du vet hur jag är
Försöker pussla ihop och
Skapa sammanhang
Men jag hittar inget här, förutom doften

På morgonen
Solen genom gardinerna ner på täcket
Jag ligger under fönsterbrädan
Bara en får plats där, det vet du
Jag hade kunnat ta platsen i solen
Det hade varit värt det
Tror jag

Jag vill berätta om allt det här
Men varje ord blir en bomb
Jag vill förstöra men
Inte så här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0