När ilskan är i vägen

Ibland är man så upptagen med
Sin ilska
Att rikta den åt närmsta håll
Att man inte ser vad man förlorar
Man kanske har blivit sviken förr
För många gånger, jag vet
Vi känner ju varann
Vi vet vilka dyer vi varit i
 
Jag önskar jag kunde hålla om dig
Säga "Allt är bra nu"
Men du har sprungit för långt bort
Du är vilse i skogen, jag hittar dig inte
Ditt hjärta är redan sönder
Och jag vet inte hur det ska bli helt igen

Ibland har man bara bestämt sig
Jag gjorde likadant men ändrade mig sen
Tro mig, du måste, men du vill inte
Det är inte jag som måste tänka om
 
Mina sansade ord hjälper inte
Du förvandlar dem till ondska mot dig själv
Du har skapat en laddning som jag inte kan radera
Det här är inte min ilska och
Jag har aldrig velat göra dig ont
Men bränslet med allt gott som jag vill ge dig
Den har du tagit slut på

Ibland saknar man någon så mycket
Att man låtsas som det regnar
Istället för att lösa upp knutarna
För man vet det innebär bara smärta
Man skjuter på problemen
Även om det bara gör saken värre
Människan är dum på det sättet
Och jag är så trött på relationer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0