Jag vet inte vad jag letar efter men jag ska komma dit

För det första är jag trött på mitt hår. Jag skulle kunna göra vad som helst med det känns det som. Klippa kort, låta växa långt, skaffa dreads...? Jag vet inte, men något måste göras snart, helst nu!

Något annat som måste göras nu är att jag måste skaffa mig ett liv jag trivs med. Helst av allt skulle jag sluta gymnasiet nu med en gång, börja jobba eller nåt, och flytta ihop med Thom i Göteborg, Los Angelses, Whatever. Dock går inte detta eftersom Thom läser på högskolan i Kalmar, och jag antar att han tänkte fortsätta med det. Men så länge jag kan skaffa mig ett jobb efter gymnasiet så kan vi flytta ihop i Kalmar iallafall. Och det är ett litet steg på vägen.

För jag är trött på detta farande hela tiden.
Jag börjar bli gammal, vill slå mig ner och vara på samma ställe om kvällarna.
Jag orkar inte åka till Torsås varje dag, och jag orkar inte packa min väska om och om igen, bara för att sova en natt hemma hos Thom nån gång i veckan.
Jag har ont i rygg och nacke, och jag är trött på att bo i en litenliten väska.
Men Thom vill aldrig komma till mig och jag kan inte släpa runt på en rull- eller resväska.
Jag kan inte heller ha massa kläder liggande hos Thom av två anledningar; han är som sagt aldrig hos mig så han behöver inga av sina saker liggandes här. Andra anledningen är att jag vill ha mina kläder på ett ställe så att jag kan välja fritt.

Och jag vet inte om det här är ett stort eller vanligt problem men jag har tagit det så.
Jag vill ha en lägenhet med mina saker i.
Jag vill kunna veta vart jag ska sova den närmsta veckan.
Jag är trött på att resa runt på samma ställen hela tiden.
Jag kände bara att jag behövde få ut det lite grann.

Kommentarer
Postat av: Ninni

jag förstår hur du tänker, och jag kan inte säga annat än att jag håller med dig...

2008-12-09 @ 23:27:37
URL: http://ninnitour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0