Jul hos mormor och morfar

Nu har man precis kommit hem från julfirande med mormor, morfar och kusinerna. Det blev en mycket trevlig kväll, trots att det var mycket mat som jag inte gillar - sill, kräftor, gröt, räkor, med mer. Jag har blivit fruktansvärt kräsen den senaste tiden vad gäller mat, övergår sakta till att bli vegetarian då jag är fruktansvärt trött på kött.

Som vanligt när släkten från mammas sida träffas är det alltid nåt att skratta åt. Till exempel berättade mormor nånting (minns inte ens vad hon sa) då jag plötsligt började asgarva så att tårarna rann.
En annan sak var då jag, Albin, Malin och Daniel fick påslakan och handdukar. Mamma frågade om mormor vart på IKEA och handlat, men då svarade mormor: "Nej jag tog det jag hade hemma. Det var nog förra året jag köpte det".

Sedan läste som alltid Allers, och jag skrattade högt då jag läste skämtet om "husvagnskost". Dock skrattade jag ännu mera då mormor förklarade skämtet för sig själv.

Annars bestod kvällen av mycket Bingolotto, och på nyheterna berättade de att påven har hållit tal om att homosexualitet är ett lika stort hot mot människan som växthuseffekten. Även det fick mig att fnissa lite grann.

Avslutningsvis vill jag bara säga att bokstaven E på datorn jag sitter och skriver på glappar nåt fruktansvärt. Så om jag missat ett E nånstans så är det därför.
GOD JUL!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0