Förra veckans ståhej

Jag har två månader på mig att lära mig någorlunda tyska. Minns grunderna från grundskolan men lite mer än så hade varit bra. Anledningen till detta är mitt sommarjobb på turistbyrån i Bergkvara. I will do it! (hur säger man ens det på tyska? Ich soll ...? haha nej) Önska mig lycka till iallafall, Viel Glück Fräulein Lisa!

Och häromdagen köpte jag studentklänning med mor min! Konstig bild på den nedan men det gör inget. Studentmössan på och mina skönaste finskor, snart är det fest!
Trodde aldrig jag skulle köpa en vit klänning (jag passar inte i vitt egentligen, jag blir så blek då), och jag trodde inte heller att jag skulle köpa den på MQ. Men den är fruktansvärt skön.

Ett annat problem jag haft är att mina öron sticker utanför studentmössan likt ett troll. Jag har nu löst detta genom att ha mössan lite på sne med ena örat under och andra örat utanför mössan.

Dagen då jag köpte klänningen var dagen då jag fick jobb också. Det firade jag och mamma med fika på Baronen. Där åt jag en muffin som var mycket gulligare än den var god
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0