Tales of Monkey Island

Jag tänkte göra ett inlägg om The Sims 3, men insåg att jag har mer att säga om det ännu bättre spelet som nyss kommit ut - Tales of Monkey Island! Jag har skrivit om dessa spel tidigare och jag säger det igen: har du missat Guybrush Threepwood - skaffa alla spel nu!
Just Tales of MI släpps kapitel för kapitel en gång i månaden, och jag hoppas spelet är långt. Annars kan man alltid spela det andra nysläppet The Secret of Monkey Island Special Edition. Det ska jag göra sen.


Precis som tidgare spel i serien börjar det med att Guybrush hamnar på en ö. Han har tappat bort sin fru Elaine Marley och måste än en gång bekämpa den onda Le Chuck. Antingen är det jag som börjar lära mig hur man löser gåtor och kommer vidare i såna här spel, eller så har de gjort det lättare, jag vet inte. Men det är så värt att spela det. Ordvitsar och andra fyndigheter har de gott om, och nya historier och karaktärer likaså. SPELA FFS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0