Frätande lut

Igår natt drömde jag om en snubbe som skulle kasta en hink med lut på mig. Jag tänkte på Fight Club och om att jag hoppades att jag inte skulle fräta sönder.
Och mitt i denna lilla dröm vaknade jag till. Och min första tanke blev "Jag måste börja ta med mig en flaska vinäger i väskan". Detta eftersom det ska neutralisera det frätande lutet.
Jag började le åt den konstiga tanken. Snacka om att vara förberedd för allt. Så nästa gång jag ska nånstans får jag alltså komma ihåg: Plånbok, mobil och en flaska vinäger (eller är det ättika?).

För övrigt kanske jag ska bli kemist? Jag tyckte Kemi A var kul och inte särskilt svår heller. Dock var jag lite rädd för Kemi B så jag la ner den "karriären".

Imorgon sticker jag till Saxnäs camping på Öland efter jobbet. På fredag blir det fest i Kalmar hos Sofia, sen Saxnäs på lördag igen. Och på söndag fyller jag 19 år, så då blir det kalas för mig!
Glad Midsommar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0