Dagen då min skyddsängel tog ledigt

Jag har nyss kommit hem från Thom efter att ha lanat större delen av helgen. Kopplar in datorn, gör lite överföringar mellan hårddiskar, tar upp laptopen till min tv, kopplar in den för att kolla lite tv-serier.. och BAM! Där nånstans börjar min externa lilla hårddisk tjuta på ett lustigt sätt. Jag försöker att inte få panik utan försöker lugnt hitta felet men efter att datorn fuckar upp sig helt sliter jag ut den externa och den slutar tjuta.
Jag kopplar in den igen, den tjuter några sekunder men sedan hittar datorn den. Lättnaden lägger sig, jag tänker att det här ska nog gå bra ändå. Men det går inte bra. Datorn hittar den, men ändå inte. Min första tanke är att jag förlorat 150 gb tv-serier och film, min andra tanke är att jag skiter i det så länge min kära Western Digital fungerar igen. Men den funkar verkligen inte, så i panik skriver jag upp allt jag har förlorat så att jag inte glömmer så mycket.
Tanken var att jag skulle sätta mig och kolla på Chuck, men istället får jag blogga lite. Faaaan! Var är en skyddsängel när man behöver den, och var är min garanti-lapp!?


Kommentarer
Postat av: Martin

Grejen med en extern hårddisk är att man har den som BACKUP inte lagra "skarp" data som du inte har en kopia på ;)



Btw, vad är Chuck för serie.. bra skit?

2009-03-15 @ 21:50:12
URL: http://blogg.xkm.se
Postat av: Svar till Martin

Martin, var på min sida nu för fasen! ;) haha



Chuck är en kille som ofrivilligt blir spion. Egentligen jobbar han på en elektronikaffär :P

2009-03-15 @ 22:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0