Einsteins fru

För två veckor sen, tror jag det var, var jag hos Dennis och Alexandra på lite förfest. Kvällen slutade med att jag fick låna två böcker av Alexandra; det var Einsteins fru av Liv Strömquist och Omega av Johannes Anyuru. Detta i utbyte mot att hon lånade min kära Fight Club-bok. Tanken var att jag skulle låna Låt den rätte komma in men den hade hon redan lånat ut. Men det gjorde inget eftersom hon hade många andra.

Omega har jag ännu inte börjat läsa (en i taget!) så den kan jag inte säga så mycket om ännu. Einsteins fru däremot! Wohoo! Jag älskade Liv Strömquist redan innan (då hon pratat i radioprogrammet Pang Prego) och min kärlek för henne bara växer. Liv är alltså en skåning som ritar serie med härliga budskap och vinklingar.
Jag tycker själv det är ganska svårt att tänka själv ibland så då är Liv en riktig klippa. Hon kan berätta övertygande om vad som är rätt och fel (eftersom hon har så jäkla rätt) så i framtiden får det bli What Would Liv Do-moments. Jag har dock inte läst klart den helt än, men det är nog snabbt avklarat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0