Den där målaren alltså

Som jag nämnt tidigare så har hyresvärden anlitat en målare som kommer hit och tar upp och ner våra fönster lite hit och dit. Nu är han snart klar och det jublar jag verkligen för. Tänkte att jag skulle dela med mig av de saker han gjort under kanske lite mer än en månad:

1. Det tar sjukt långt tid för honom att måla fönster, räkna med två per vecka
2. Han rev ner gardinerna utan att sätta tillbaka dem
3. Han satte i fel fönster så det gick inte att stänga
4. Han kommer på morgnarna och stör lite grann när jag t ex äter frukost
5. I ett av fönsterna har det tillkommit en stor spricka
6. En av de frigolitbitar han satt dit istället för fönster höll på att trilla ur fönsterhålet en kväll. Hyresvärden hjälpte till att få fast den igen med ståltråd och tejp.
7. En gång när han kommit och lämnat ett fönster sa han: "Jag ska bara gå och hämta det andra också". Han kom tillbaka en vecka senare.
8. Hyresvärden ville egentligen anlita en annan men han orkade inte byta

Jag är rädd för dagen då han ska byta fönstret vid min dator. Nästan värt att flytta den i säkerhet redan nu.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Verkar vara en flitig och händig kille det där :)

2009-11-10 @ 17:38:21
URL: http://knosbruden.blogspot.com
Postat av: Heppy

HAHAHA, att det har varit sånt stök visste jag inte!

2009-11-12 @ 13:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0