Efter programmering får man kaka

Snart är äntligen den här lilla programmerings-kursen i PHP från helvetet slut. Eller den kanske har ordnat upp sig så här i slutet men i början satt jag verkligen som ett frågetecken. Det gör jag lite nu också, men jag känner ju helt klart att en del saker har blivit mer självklara än andra.

På söndag ska vi senast lämna in vår blogg-applikation och hemtentan. Men den är svår. Tanken är att vi ska förklara kodstycken. Jag vet inte om jag inte får klistra in det här men jag ber ju inte om hjälp så jag gör nog det ändå:

 

$o = "<ul>\n";

foreach($m as $t => $l => $n) {

if($n == 1) {

$o.= "<li class=\"a\"><a href=\"" .$l ."\">" .$t ."</a></li>\n";

}

else {

$o.= "<li class=\"b\"><a href=\"" .$l ."\">" .$t ."</a></li>\n";

}

}

$o.= "</ul>\n";

 

Det där förstår jag inte riktigt. Vad är $o för jäkla variabel? Det går inte att testa koden heller så antagligen är det nåt fel i den som vi ska hitta också. Men om en vecka börjar den nya kursen. Kakan. Förhoppningsvis. Den handlar om formgivning och layout i InDesign och känns himla mycket roligare än det här.

Nästa år kommer också bara såna småkul kurser så jag tror, och hoppas, att detta är sista riktiga tråkkursen!


Jaja, nu fick jag det sagt iallafall. Skönt. Nu ska jag komma på nåt att äta till lunch. Och lyssna på P3 Populär. Och skriva lite mer hemtenta. Och sedan ha nät-möte med klasskompisar. Och sedan kommer min familj hit eftersom Thom fyllde år igår.

Kommentarer
Postat av: jos

http://www.youtube.com/watch?v=wFLfIvrG1Zw



jag hittar ingen mailadress till dig, men jag lämnar en länk iallafall.

2010-04-28 @ 15:02:30
Postat av: Lisalull

Haha tack, antikdeckarna? Himla bra program tycker jag - och himla bra att tv4 play finns då jag inte har tv4 play!

2010-04-28 @ 15:49:04
URL: http://brankelfnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0