Popaganda, Stockholm och Norrköping

För att komma ihåg att Stockholm inte är så hemskt som jag alltid trott vill jag berätta om min helg. Så att jag inte glömmer att Stockholm också är fint.

I torsdags tog jag och Johanna tåget från Norrköping till Stockholm. Gick på stan och vimsade runt. Johanna trodde på ödet när hon träffade Danni som hon hängde med i Australien för tre månader sedan. Vi drog till min käre syssling Linus som vi skulle sova hos. Kände oss som hemma, drack lite vin, funderade på vilka i Stockholm vi känner. Blev inbjuden på lite vin hos min gamle vän Oskar. Lugn torsdagskväll förvandlades till galen kväll och efter två timmars sömn jobbade jag på Popaganda hela fredagen.

Slutade jobbet elva på kvällen och mötte upp Oskar och Andreas. Vi väntade ut Johanna som slutade en timme senare och drog till dem. Söndersmälta nyckelringar och så försvann den natten också.

Lördagen hängde vi trötta på Popaganda. Lyssnade på fin musik och träffade Bea och Karl. Drack dyr öl och frös ihjäl. Drog sedan vidare till stan för att hitta nattkäk. Hittade bara pommes på McDonalds, och sen tog vi en öl med Danni som var mycket mysig och trevlig. Trött så in i helvete men bytte ändå kvällens lugn mot fest i Gamla stan. Tog tunnelbana till Linus vid fem-tiden och sov kanske tre timmar innan det var dags för hemfärd.

Sex timmars bussresa och svårt att hålla ögonen öppna men samtidigt inte ha lätt att somna. När jag kom hem till Kalmar mötte Thom mig på stationen och jag köpte en falafeltallrik. Käkade den hemma och låg i soffan resten av kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0