"Så mycket att tigrarna i världens alla djungler smälter och blir till smör"

Det är så konstigt för varje gång jag känner för att skriva av mig men inte vet vad jag ska skriva sätter jag mig i andra änden av sängen. Ja, jag sitter nästan alltid i min säng och när jag flyttar mig en meter blir jag inspirerad. Det är likadant när jag sover - om jag har svårt för att somna funkar det ofta hur bra som helst att somna om jag bara lägger mig på fel sida av sängen. Dock får jag inte göra det för ofta för då slutar det fungera. Tror jag.

Igår läste jag äntligen klart Norwegian Wood så nu ska jag försöka se filmen snart. Boken slutade med att jag grät en skvätt och att jag nu är galet sugen på japansk mat. Köpte tofu idag och vet inte hur jag ska gå vidare.

Förresten ska jag försöka lära mig lite kinesiska också. Fast man får kanske inte säga kinesiska, jag vet inte, det är väl kantonesiska och mandarin. Inte ens detta har jag förstått efter ett halvår med endast kinesiska arbetskamrater. Vi får se hur det går, jag lovar inget så slipper vi bli besvikna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0