Allt vi nånsin drömt om

Känns som nånting tinade inuti mig så fort det blev februari. Som att jag kunde försvinna från bloggen, från fiktionen, ut i verkligheten. Förra veckan hoppade jag av bussen från jobbet nere vid hamnen för att följa efter röken som var så vacker mot himlen. Det var svinkallt och jag tänkte att den bästa julklappen var touch screen-vantarna som Mollie 7 år gav mig. Perfekt när man vill fota exempelvis Älvsborgsbroar och Eriksbergskranar.



I fredags mötte jag Johanna vid den stora porten in till Nordstan och vi flydde till Andra Långgatan och tog igen de två månader vi varit ifrån varandra. I lördags åkte vi till stan och jag köpte en BD-pin av Daniel Gilbert och sen åkte vi hem och färgade varandras hår och klippte av de festivalarmband som fanns på armarna. Nu känner jag mig naken men det går väl över.

Efter vår mini-makeover hamnade vi hos Anna i den fina lägenheten och efter några öl stod vi i trapphuset igen tillsammans med Oskar. Han såg till att vi inte frös ihjäl i kön in till det nya stället som var jättekul. Där dansade vi hela natten tills vi var så trötta att vi somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0