Att svettas och frysa på samma gång

Jag tänkte precis tanken "fan så varmt det är, aldrig i livet att jag går ut i solen".
Samtidigt som jag tänkte det, tittade jag ut genom fönstret. Stora, gråa moln närmar sig på himlen och plötsligt var min tanke "fan att det aldrig är fint väder nuförtiden".

Så jag frågar mig: Vad är egentligen fint väder? Finns det något slags mellanläge för mig, där vattnet är varmt att bada i, men man slipper svettas ihjäl och tråkas ut i solskenet?

Jag hatar att svettas.
Och jag undrar: Vem gör inte det?
Men ändå envisas folk med att ligga och pressa tills de är röda och skrynkliga. Det är bara ingenting för mig.
Men jag vill förstås vara brun ändå. Ska ju till Bulgarien om några veckor med sex underbara flickor och får se om jag då parkerar mig under parasollet eller hur det blir. Det är ju inte heller omöjligt att jag kommer vara bakis under den veckan, och det märkte jag ju på Öland Roots att bakfylla och solsken passar inte ihop. Äckligt är vad det är.
Bilden föreställer hotellet vi ska bo på.

Så vad väljer man; supa i Sunny Beach eller att bli härligt brun? Jag vet inte! ;)
Imorgon ska jag försöka lägga grunden till brännan iallafall. Mycket skugga, men ändå en litenliten stund i solen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0