En diktsamling vore bättre

Jag har väntat länge på ett bra tillfälle, men är det kanske dags? Jag vill skriva en bok, alltid velat, men samtidigt är jag lat och fantasilös. Så ska jag sätta ihop en liten diktsamling? Inte en såndär bra som säljer utan bara ett hopaplock av vad jag skrivit och få någon slags fason på det hela. Det ska jag nog sysselsätta mig med. Inte för att jag har för mycket fritid, men jag kanske skulle må bra av lite mindre TV-serier.
För ju mer jag skriver desto mer ser jag klart. Abstrakta tankar blir konkreta och jag börjar nog äntligen komma någonstans.
Och för att visa vad mina tankar kretsat kring idag lägger jag upp en bild på Le Chuck i Monkey Island-spelen.


Och jag vill bara släppa ut allting
Göra allting vackert igen

Och jag vill gråta
Men jag är tre år för sen
Och dessutom skulle jag se för jävlig ut imorgon
(...)

Det är så mycket jag vill säga dig
Men det är för mycket för en dikt
(Även om den är lång)
En diktsamling vore bättre
(...)

Jag är kär i en underbar pojke
Och TV-serierna talar gott om oss
Vi har älskat varandra för evigt
I två och ett halvt år
Och de på TV säger att vi har en chans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0