Tankeknarkar

Alla tankar vill ut

Nu nu nu

Jag försöker bara samla dem

Så att jag förstår mina egna resonemang


Det är höst

Men julen är redan här

Det är det som sätter det mysiga i det mörka

Och jag omger mig

Med TV-serier, ljus, te

Rökelser får min mamma att undra

Jag är en liten tankeknarkare


Jag knarkar uttryck

Spelar musik för mitt sinne

Komponerar i duschen och

Glömmer vad jag kommit på när jag kommer ut

Skaffar vattentåligt papper och lägger mig i badkaret

Tänker och glömmer bort

Skriver och sparar till ingen nytta


Hur står det till?

Sveriges mest använda fras

Jag tror inte på det

Men det värmer ändå lite att tro

Att vi verkligen bryr oss om varandra

För jag är folkskygg


Sitter på bussen

Lyssnar på radio

De talar om mango och jag lyssnar på

"Goddamn kan inte skriva dikter när det är sol"

Det är svart ute och jag önskar att jag inte känner någon nu

Den närmsta timmen vill jag vara själv

Okänd

Jag undrar om det är en bra anledning att flytta till en stor stad

Eller om jag ska hålla mig till smått


Jag är en storstadsflicka i en liten by

Och i storstan blir jag ännu mer ensam

Jag kanske tröttnar på det snart

Att vara ensam


Jag måste bestämma mig snart

Kaffe latte eller te

Korv med bröd eller falafel


Jag vill inte bo här

Jag är trött på att anpassa mig

Jag vill vara själv

Jag vill bestämma

Men jag tar gärna råd av andra på vägen


Och så undrar jag

Hur man vet när en dikt är slut

Hur vet man vad som är

En dikt

Jag tankeknarkar


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej :)

Trevlig blogg du har :D!



Jag tänkte fråga dig om du har lust att hjälpa mig med en viktig sak? Det är en enkel grej.

Nämligen att bli medlem på dessa två sidor (det är gratis såklart)



http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=158025



och



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=107234



Blir du medlem på båda sidorna så kommer jag länka till dig från min blogg :)! Schysst deal va?!



Är du aktiv på sidorna så kan du få gratis presentkort på en bland annat H&M, GinaTricot, Kicks och Makeupstore :) och vill du inte ha presentkorten själv så kan man ju alltid ge dem till någon i julklapp!



Ha en fin kväll nu!

2008-11-19 @ 18:48:57
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att jag gillar ditt sätt att tänka. Vissa delar gillade jag så otroligt mycket att jag läste dem om och om igen. Good work! Ser fram emot att få din diktsamling signerad en dag. :)

2008-11-19 @ 19:16:19
URL: http://ninnitour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0