Att pysseljobba

Jag skulle vilja jobba med något pyssligt när jag blir stor. Det spelar inte så stor roll vad jag gör så länge jag får sitta vid ett skrivbord, eventuellt med en dator, och pyssla. Jag vet inte vad det finns för jobb där man pysslar mycket med saker men om du vet något så tipsa mig gärna.

Med ordet pyssla vet jag alltså inte exakt vad jag menar, men det får gärna innebära att skriva in viktiga möten i min kalender, märka saker med färgpennor, gem eller ordna papper i en pärm. Jag kan tänka mig att sätta upp massa bilder och liknande på en anslagstavla och ha en massa projekt på gång som ligger i olika mappar i olika färger. Jag blir grymt exalterad av att tänka på det.

Nu när du vet lite mer om vad ett pysseljobb innebär - vad borde jag jobba med?
Och nu när det är sportlov ska jag lägga ner en massa tid på att klura ut det. Jag kanske skulle börja scrappa, baka eller göra något annat med händerna, jag vill lära mig det. Mitt sportlov blir ett hobblov istället.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ett tips är att gå Byggnadsutformning som finns här i Växjö. Man får lära sig att sitta och designa och utforma hus, både invändigt och utvändigt. Det kanske passar? Kolla in utbildningen på www.vxu.se

2009-02-16 @ 20:16:22
URL: http://www.nogg.se/nillasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0