Duggregn utan ett dugg att göra

Idag känner jag
Hela livet var ett disco men hur kunde det bli så svårt
Och undrar
Var det så eller skulle det eller kunde det

Bloggar för jag känner mig som en arbetslös
Nuvarande högskolekursen är lite långsam
Och jag har ingen motivation heller
Är det årstiden eller är det sån jag är?

Letade läsvärt på biblioteket
Men jag orkar inte läsa, vill bara titta på bilder
Letade tidningar på Pressbyrån men kunde inte bestämma mig
Kom hem tomhänt fast med en tanke
Om att jobba på Pressbyrån på söndagar kunde vara trevligt

Gick nästan till parken
Men fängelsemuren och västerport associerade jag till Extasen
Och det fyllde dagens vår-och-sommar-saknande

In i stan, folk men stängda affärer
Kanske borde jag pyssla något
Vad ska jag pyssla för något?
Hälla ut pennor, papper och glitter på golvet och se vad det blir
Mjöla på i köket och baka det finaste nån nånsin bakat
Eller måla nånting
Vad ska jag måla?
Jag kan ju inte måla

Sugen på ett dopp i simhallens pool
Men inte sugen på att simma
Vill bara ha doften av klor
Orkar inte sitta framför tv och dator
Men vet inte hur man aktiverar sig med denna ständiga huvudvärk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0