Att lätta på hjärtat om TV-tankar

Jag åt lunch till Antikdeckarna idag. Det är ett fint program tycker jag, men det finns ett himla störigt moment i slutet av varje avsnitt. Jag orkar inte berätta om varför "gästen" alltid säger så men så här säger han alltid: "Även om jag gissar fel går det till ett bra ändamål ändå" (välgörenhet).
Och visst, det är väl jättefint att Antikdeckarna skänker lite pengar om gästen gissar fel, men man behöver inte prata om i varje avsnitt hur bra det är. Herregud, Sverige is turning American i den bemärkelsen att jag inte längre kan se Extreme Home Make over eftersom någon alltid börjar gråta. För det är ju så himla synd om familjerna och det förstår man ju inte om inte alla andra i programmet tycker synd om dem hela tiden.

Såja, nu fick jag det sagt. Nu kan jag slappna av och åka från Thoms Smedby-hus till lägenheten. Där har vi varken kabel-tv, dator eller internet. Åh, man kanske skulle ta och läsa lite istället! (Fast jag ligger efter som fasen i bloggläsandet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0