Formulerar om samma ord hela tiden

Mina ord börjar bli utslitna
Som sagt
Men det är nåt med att skriva dem om och om igen
Som räddar mitt liv om och om igen
Som om jag får ut något av det
Som om jag förstår vad jag försöker formulera
Men jag fattar ingenting
Jag hatar att mitt liv är precis som titeln
I en gammal Håkan Hellström-låt
Som jag älskar
Mina ord börjar bli utslitna
Som sagt
Men det är nåt med att skriva dem om och om igen
Som räddar mitt liv om och om igen
Som om jag får ut något av det
Som om jag förstår vad jag försöker formulera
Men jag fattar ingenting

Jag hatar att mitt liv är precis som titeln
I en gammal Håkan Hellström-låt
Som jag älskar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0