Alla helgons dag

Novemberlördagseftermiddag
Den sista solen genom molnen över kyrkan
Bilarna som kör förbi gravstenar väcker de döda till liv
För bara ikväll lyser vartenda ljus och det är tur att det inte regnar
Det är som om det vore bestämt
Vädergudarnas almanacka: "Uppehåll på Allhelgona"

Jag fick en gratis muffin till min chai latte idag och jag tänker
"Det är som om Espresso House bryr sig om mig"
Men det är väl precis vad de vill få mig att tro
Men idag är det så
Det är det snällaste idag så jag är kär i dem nu

En kille på bussen, våra blickar möts
"Ska vi bli ihop?"
Ja vi kan väl ge det en chans
Jag har inget bättre för mig och
Du är söt och jag är så ensam
Men först måste du säga hej till mig för
Jag kommer aldrig säga hej till dig
Jag orkar inte mer

Jag orkar inte
Upprepa vintern en gång till
Bli aldrig som förr
Jag ska ju förnya mig och
Läsa Prins Charles Känsla igen och vara så jävla stark
Men jag kommer aldrig orka det
Jag måste vara ensam nu

Solen är nästan borta nu jag
Hoppas den återvänder imorgon
Jag spenderar inga kvällar på balkongen längre
Jag tänder ett ljus och tänker på vänner runtom i världen
Döda som levande
Och hoppas mannen i trapphuset försvunnit nu

Kommentarer
Postat av: alexandra

du skriver så fint Lisa. Ensam är starkt, Fast du är stark med inte ensam. <3

2011-11-25 @ 07:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0