Gråzoner

Jag vet inte vad jag ska säga
Eller kanske hur jag ska säga nåt nu
Jag måste vara tyst
(Och se vad som händer när det bränner till
Som jag och Annika Norlin brukar säga)

Det är som de blickar jag ger bort ibland
De betyder allt och ingenting
Det är konstigt på det viset
Att man kan mena hela världen och bara vakuum på samma gång

För allt jag skriver nu handlar om just det
Och kluvenheten inom mig
Om hur jag håller fast vid sådant
Som jag vill vara fri ifrån
Och om att jag tänker för mycket
Men att jag inte bara kan vara heller

Jag startar upp och lägger aldrig ner
Dessa projekt och jag skapar gråzoner
För så vill jag ha det
Men det är inte alltid rättvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0