Minnesbilderna

Jag tappar orden så fort jag försöker fånga dem
De finns i min hjärna men de leker kurragömma
Jag har lärt dem göra så
Det är mitt försvar
Mot honom
Och hur jag trängde undan allt

Jag skrev ner allt en gång och sen tänkte jag aldrig mer
Men ibland syns minnesbilder på näthinnan

Alla år som jag tänkte:
"Det här är det sista jag skriver om dig"
Men det var aldrig sant
Jag visste nog det

Och de där minnesbilderna
Saker jag gör som påminner mig
Allting händer en första gång, livet är sånt
Sen är allting upprepningar

Jag kan inte hitta orden för att beskriva mer
En gång trodde jag att jag var ett med världen
För ett ögonblick
Det går inte att beskriva mer än så men
Det var en stark känsla av att det var exakt så
Och det här är samma situation
Språket saknar uttryck för livets röda trådar
Och jag kan ändå inte sluta försöka förklara
Hur allt handlar om dig och mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0