Psyket

När jag ändå är inne på saknad
Det finns saker jag är glad för
Men inte önskar tillbaka
Och det händer så sällan så jag omfamnar känslan nu
Jag kanske inte ens menar det helt men
Det är skönt att den bergochdalbanan inte är permanent
Och jag älskar ändå bergochdalbanor
Jag trodde inte livet var något annat men

Det är något med honom
Och att vi är lika
Men han har all den där energin
Som jag kan vara glad för att jag inte har
För då hade jag varit precis som honom och
Det hade jag inte klarat

Det var den insikten jag fick nu
Som jag försökt formulera förut
Samma sak varje år
Och kommer försöka formulera igen, en annan gång
Och kanske mindre abstrakt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0